Beleid Toelating Nieuwe Padelleden

KLIK HIER om je aan te melden via het formulier. Deze staat online op maandag 23 september om 20:00 uur.

Via deze pagina: https://www.desluipers.nl/aanmelden-padellidmaatschap/

Beleid toelating nieuwe padelleden 

De aanleg van de nieuwe padelbanen is gestart en we hopen de banen in oktober/november 2024 open te stellen. Dat biedt de gelegenheid om nieuwe padelleden te verwelkomen. 

Het bestuur van De Sluipers heeft beleid vastgesteld betreffende de toelating van nieuwe padelleden. Volgens dit beleid wordt voorrang geboden aan bestaande leden, die hun lidmaatschap willen uitbreiden met het onderdeel padel. Daarnaast is er ruimte voor gezinsleden van bestaande leden en anderen, die geen band met onze vereniging hebben. 

Voor jeugdleden (tot en met 17 jaar) geldt het nieuwe toelatingsbeleid padel niet. Zij mogen altijd lid worden. Dit past in het huidige beleid om betekenisvol voor de jeugd te zijn. Bovendien gebruikt de jeugd de banen veelal niet tijdens de piekuren.  

Tevens wordt een aantal plaatsen beschikbaar gehouden voor grote sponsors. 

De verdeelsleutel 

Met de opening van de nieuwe banen kunnen we in totaal 120 nieuwe senior-padelleden toelaten. De verdeling van de beschikbare plaatsen vindt plaats over de volgende drie categorieën. 

Categorie 1 (bestaande leden):  
We hebben 80 plaatsen beschikbaar voor bestaande leden (die vóór peildatum 25-08-2024 lid waren van De Sluipers) die ook graag padellid willen worden. De inschrijvingen hiervoor worden op volgorde van binnenkomst geregistreerd.  

Categorie 2 (gezinsleden van bestaande leden): 
We hebben 25 plaatsen beschikbaar voor nieuwe leden die gezinslid zijn van een al bestaand lid. Onder gezinslid wordt verstaan:  

  • de partner van een bestaand lid, wonend op hetzelfde adres; of 
  • een ouder van een (jeugd)lid; of  
  • een volwassen (stief/pleeg)zoon of (stief/pleeg)dochter van een bestaand lid, niet noodzakelijkerwijs wonend op hetzelfde adres als het betreffende lid.  

Categorie 3 (overige niet-leden): 
We hebben minimaal 15 plaatsen beschikbaar voor personen die niet onder bovengenoemde categorieën vallen. Daarnaast komen personen in deze categorie in aanmerking voor een padellidmaatschap indien en voor zover de beschikbare plaatsen uit categorie 1 of categorie 2 niet volledig zijn benut.  

Aanmelding nieuwe padelleden 
Omdat het mogelijk is dat meer nieuwe leden zich aanmelden dan dat er beschikbare plaatsen zijn, gaat de aanmelding in twee stappen.  
 
Stap 1 
Voor alle drie de categorieën geldt dat het lidmaatschap padel wordt aangevraagd met het formulier dat op maandag 23 september 2024 om 20.00 uur op de website van De Sluipers zal worden gepubliceerd. Dit formulier zal sluiten op vrijdag 27 september 20:00 uur.

Toekenning van de voor elke categorie beschikbare plaatsen geschiedt na sluiting van de intekenperiode op volgorde van binnenkomst van de aanmelding. We hanteren hierbij het principe: vol = vol. Indien er meer aanmeldingen zijn dan beschikbare plaatsen, zullen de wèl tijdig gedane  aanmeldingen die onder de onderscheiden categorieën vallen na 31 december 2024 opnieuw worden bezien. Aangezien opzegging van een lidmaatschap vóór 1 januari 2025 moet plaatsvinden, is er vanaf de tweede helft van januari 2025 zicht op de mogelijkheid om, met inachtneming van het hiervoor beschreven beleid, de nog niet geaccepteerde aanmeldingen alsnog om te zetten in een lidmaatschap padel.   

Stap 2 
Allen die zich met het daartoe bestemde webformulier hebben aangemeld voor het onderdeel padel ontvangen een ontvangstbericht. Na sluiting van de inschrijvingstermijn krijgt eenieder bericht of de aanmelding met inachtneming van het hierboven uiteengezette beleid is geaccepteerd.  
 
Voor bestaande leden die hun lidmaatschap willen uitbreiden (categorie 1) geldt dat na toekenning van het padellidmaatschap hun lidmaatschap in de ledenadministratie zal worden aangepast per 1 januari 2025.  
 
Voor de gezinsleden (categorie 2) en personen uit categorie 3 betekent acceptatie van het padellidmaatschap dat je lid van De Sluipers kunt worden. Via de ledenadministratie zullen deze personen worden benaderd met de vraag aanvullende gegevens te verstrekken om het padellidmaatschap te formaliseren.  

Tijdpad 

De inschrijftermijn voor alle categorieën nieuwe padelleden start  
maandag 23 september 2024, 20:00 uur en eindigt 27 september 2024, 20:00 uur. 

Na die sluitingsdatum zullen we de aanmeldingen met inachtneming van het hiervoor uiteengezette beleid beoordelen. De toekenning van het padellidmaatschap wordt uiterlijk gecommuniceerd op 14 oktober 2024. 

Q&A 

Q: Ik heb mij niet op tijd aangemeld. Kan ik alsnog op de aanmeldingslijst worden geplaatst? 
A: Er wordt inderdaad een aanmeldingslijst bijhouden van alle inschrijvingen. De bovengenoemde uitgangspunten blijven evenwel van toepassing. Indien je je te laat hebt aangemeld, wordt je aanmelding pas weer meegenomen (op volgorde van binnenkomst) nadat de eerste ronde van toekenning van lidmaatschap voor alle categorieën heeft plaatsgevonden. 

Q: Hoe houden jullie de aanmeldingslijst bij?  
A: Dit gaat per categorie op volgorde van binnenkomst.  

Q: Kan ik als niet-Sluipers lid ook padellid worden? 
A: Dat kan zeker. Afhankelijk van je gezinssituatie kom je in categorie 2 of 3.  

Q: Wat is een gezinslid? 
A: Dit is  
       –      de partner van een bestaand lid, wonend op hetzelfde adres; of 

  • een ouder van een (jeugd)lid; of  
  • een volwassen (stief/pleeg)zoon of (stief/pleeg)dochter van een bestaand lid, niet noodzakelijkerwijs wonend op hetzelfde adres als het betreffende lid.  

 
Q: Kan ik mijn tennis- en/of squashlidmaatschap omzetten in uitsluitend een padellidmaatschap? 
A: Deze berichtgeving betreft uitsluitend de inschrijving van nieuwe padelleden.  

Je tennis- en/of squashlidmaatschap kun je te allen tijde gedurende het lopende kalenderjaar opzeggen, maar loopt in ieder geval door tot en met 31 december 2024. Opzeggen van een lidmaatschap dient vóór 1 januari 2025 te gebeuren met een aan de ledenadministratie gerichte e-mail.